Prednosti in slabosti uporabe umetne inteligence (AI) v logistiki

Ena glavnih prednosti umetne inteligence v logistiki je avtomatizacija procesov. Algoritmi umetne inteligence lahko avtomatizirajo rutinska opravila in tako sprostijo čas logističnim strokovnjakom, da se osredotočijo na bolj strateške vidike svojega dela. Poleg tega lahko umetna inteligenca pomaga prepoznati neučinkovitosti v dobavni verigi, kar podjetjem omogoča, da optimizirajo svoje poslovanje in prihranijo stroške.
 

Umetna inteligenca v logistiki ponuja tudi vrsto izboljšav številnih nalog; od pridobivanja potencialnih strank, segmentacije strank do prilagajanja cen. Poleg tega lahko umetna inteligenca zagotovi dragocene vpoglede v vedenje, želje in navade strank.
 

Zmogljivost umetne inteligence olajšuje tudi napovedovanje povpraševanja. Neusklajenost zalog dobrin in povpraševanja po določenih izdelkih, lahko zelo hitro povzroči podjetjem finančne izgube. Mrežno načrtovanje in načrtovanje povpraševanja zahvaljujoč umetni inteligenci postajata učinkovitejša, kar boljše poslovanje prinaša tudi trgovcem. Že v tem trenutku, zlasti pa v prihodnosti industrijo logistike in dobavnih verig, umetna inteligenca optimizira na načine, ki jih do danes še nismo poznali. Z integracijo umetne inteligence lahko logistika in operacije dobavnih verig postanejo hitrejše, učinkovitejše in stroškovno ugodnejše.
 

Sistemi UI v praksi lahko načrtujejo prevoze tovora, organizirajo optimalne transportne poti, dodelijo in upravljajo različne zaposlene na določene postaje ter sledijo paketom v skladišču. Nakupovanje prek spleta je še vedno v vzponu, zato morajo podjetja vedno bolj  slediti povpraševanju po hitri in učinkoviti dostavi. Tu nastopi umetna inteligenca v logistiki – spreminja običajne logistične procese in poti, kako določeno blago premakniti z enega kraja na drugega.
 

Uporaba umetna inteligenca v logistiki ponuja številne prednosti, vendar tudi nekatere slabosti za dobavno verigo in logistično industrijo. Podjetja, ki razmišljajo o uporabi tehnologije umetne inteligence, bodo morala skrbno pretehtati njene prednosti in slabosti, preden se odločijo za investicijo vanjo, ter poiskati strokovno znanje pri izkušenih svetovalcih za umetno inteligenco in strojno učenje, da zagotovijo optimalne rezultate za svoje poslovanje. Pa si v današnjem članku poglejmo, katere so poglavitne prednosti in slabosti uporabe umetne inteligence v logistični panogi.
 

Prednosti umetne inteligence v logistiki in dobavni verigi

·         Izboljšana avtomatizacija procesov: umetna inteligenca lahko pomaga avtomatizirati procese in zmanjša količino ročnega posredovanja. To lahko izboljša natančnost in učinkovitost operacij, zaradi česar je produktivnost večja in ima nižje stroške. UI se lahko uporablja tudi za hitrejšo obdelavo in analizo velikih količin podatkov, kar omogoča optimizacijo procesa in izboljšane zmožnosti odločanja.

·         Izboljšane storitve za stranke: UI pomaga izboljšati storitve za stranke z zagotavljanjem hitrejših odzivnih časov in natančnejših informacij. Robotizirani sogovorniki, ki jih poganja UI, zagotovijo hitre in prilagojene odgovore na povpraševanja strank, s čimer skrajšajo čakalne dobe in zagotovijo boljšo splošno izkušnjo strank.

·         Povečana učinkovitost in natančnost: umetna inteligenca izboljša natančnost in učinkovitost logističnih in dobavnih procesov z analizo velikih količin podatkov v realnem času in tako pospeši proces odločanja. To izboljša delovanje dobavne verige in zmanjša zamude. Umetna inteligenca zagotovi tudi napovedne vpoglede v prihodnje težave pri povpraševanju po določeni dobrini v dobavni verigi ter tako pomaga ublažiti pričakovana tveganja.

·         Izboljšana kakovost podatkov: UI tudi pomaga izboljšati kakovost podatkov, ki se zbirajo in analizirajo, ter zmanjša tveganje za napake in spregledane podatke. Podatki, zbrani z UI, so natančnejši, kar pomaga zmanjšati stroške in odpraviti drage in zamudne napake.

·         Izboljšane avtonomne tehnologije: UI se lahko uporablja za napajanje avtonomnih vozil, kar omogoča učinkovitejšo in natančnejšo dostavo blaga ter izboljšano upravljanje zalog in optimizacijo.
 

Slabosti umetne inteligence v logistiki in dobavni verigi

·         Visoki stroški: implementacija tehnologije umetne inteligence v logistiko in operacije dobavne verige je lahko draga, saj zahteva znatne naložbe v strojno in programsko opremo ter zaposlene, ki imajo potrebno strokovno znanje za uporabo omenjene tehnologije.

·         Pomanjkanje preglednosti: ker so tehnologije, podprte z umetno inteligenco, še vedno v zgodnjih fazah razvoja, imajo še vedno nekaj težav s preglednostjo. V tej zgodnji fazi razvoja UI odločitve in dejanja, ki jih sprejmejo sistemi, morda niso tako pregledni, kot bi morali biti.

·         Tveganja glede zasebnosti in varnosti podatkov: pri velikih količinah podatkov, potrebnih za delovanje tehnologij, ki jih poganja UI, obstaja možnost, da so podatki ogroženi. Podjetja morajo zagotoviti, da so njihovi podatki varni in ohraniti zasebnost strank, če želijo imeti koristi od tehnologije.

·         Pomanjkanje raznolikosti: UI se pri učenju in sprejemanju odločitev opira na nize podatkov. Če nabori podatkov niso dovolj raznoliki, se hitro zgodi, da umetna inteligenca sprejema pristranske odločitve. To je lahko težava, če operacije logistike in dobavne verige uporabljajo UI za upravljanje zalog ali usmerjanje blaga.
 

Uporaba umetne inteligence v praksi

Podjetje TLS iz Ljubljane, ki ima na področju transporta in logistike že skoraj 30 let izkušenj, v zadnjem času intenzivno proučuje in implementira pomoč umetne inteligence v delovne procese na področju logistike in transporta. Zavedajo se namreč, da je čas, ko bodo nove tehnologije prestrukturirale določene ustaljene prakse na različnih področjih in v različnih industrijah, že tu.



Vas zanima več?

Pokličite: 080 35 06

ali pišite: info@tls.si

 

Za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in za analizo podatkov o obiskanosti naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Več informacij Strinjam se