Višji stroški cestnin v Evropi

Evropske države, vključno z Italijo, Francijo, Španijo, Nemčijo, Avstrijo, Češko, Slovaško, Poljsko in Madžarsko, z letošnjim letom uvajajo nove cestnine ali prilagajajo obstoječe sisteme. Te spremembe bodo predvsem vplivale na cestni transport, posebej na podjetja, ki izvajajo mednarodne prevoze. Razlogi za uvedbo novih cestnin, njihove višine in posledice za sektor transporta so različni in zahtevajo pozornost vseh udeležencev v logistiki.
 

Zakaj se cestnine višajo?

  · Temeljnih razlogov, zakaj se evropske države odločajo za poviševanje cestnin,  je več.

  · Ekološka trajnost: večina držav uvaja cestnine kot del strategij za zmanjšanje emisij CO2 in spodbujanje uporabe okolju prijaznejših vozil.

  · Vzdrževanje infrastrukture: cestnine so ključen vir financiranja za obnovo in vzdrževanje cest, mostov in predorov.

  · Digitalizacija in harmonizacija: vse več držav uvaja elektronske sisteme, ki omogočajo boljšo sledljivost in lažje izvedejo prilagoditve glede na vrsto vozila ali emisijski razred.
 

Kje in za koliko?

  · Italija: Cestnine za tovornjake so januarja letošnjega leta 2025 višje za 5-8%, odvisno od emisijskega razreda vozila. Elektronski sistem Telepass omogoča avtomatsko plačilo.

  · Francija: Za vozila z višjo emisijo se je cestnina povečala za 4%. Novi zeleni koridorji ponujajo nižje tarife za električna in hibridna vozila.

  · Španija: Uvedba novih cestnin velja za državne avtoceste. Povprečna cena za tovorna vozila je je 0,09 € na kilometer.

  · Nemčija: Od leta 2024 je cestnina vključevala tudi CO2 doplačilo, ki znaša 200 € na tono izpustov. Električna vozila plačil oproščena.

  · Avstrija: Z letom 2025 vinjete ostajajo za osebna vozila, medtem ko se za tovornjake višajo cestnine za 7% zaradi novih okoljskih standardov.

  ·   · Češka in Slovaška: Elektronski sistemi Myto CZ in SkyToll uvajata dinamično tarifiranje, ki bo odvisno od ure dneva in prometne obremenitve.

  · Poljska: Nova omrežja cestninskih postaj povečujejo stroške za kar 12% na nekaterih glavnih koridorjih.

  · Madžarska: Cestnine ostajajo ene najvišjih v regiji, pri čemer se dodatno povečujejo za 5-7% na ključnih tranzitnih poteh.
 

Vpliv višjih cestnin na transportna podjetja

  · Za transportna podjetja nove spremembe v cestninah pomenijo dodatne izzive:

  · Povečanje stroškov: višje cestnine bodo povečale operativne stroške, kar lahko vodi v višje cene prevoza blaga.

  · Nujna modernizacija flote: transportna podjetja bodo prisiljena vlagati v okolju prijaznejša vozila, da bi zmanjšala stroške cestnin.

  · Prilagoditev logistike: optimizacija poti postaja ključna. Elektronski sistemi omogočajo boljši nadzor in načrtovanje.

  · Povečana konkurenca: podjetja, ki bodo hitreje prešla na zeleno tehnologijo, bodo imela konkurenčno prednost.


Transportna podjetja, kot je slovensko podjetje TLS iz Ljubljane, bodo morala v kratkem času prilagoditi svoje strategije, da bodo ostala konkurenčna. Ta prilagajanja vključujejo vlaganja v digitalne rešitve, sodelovanje z drugimi logističnimi partnerji in optimizacijo poti. Evropski trendi kažejo, da bodo ekološki in tehnološki vidiki vse bolj pomembni za uspešno poslovanje v transportnem sektorju.


Spreminjajoče se cestninske politike poudarjajo potrebo po trajnostnem razvoju, ki ne vpliva samo na transportna podjetja, temveč tudi na celotno logistiko in gospodarstvo. Zgodnje prilagoditve bodo ključne za dolgoročni uspeh.



 

Za več informacij o storitvah carinjenja pokličite ali nam pišite:

Pokličite: 080 35 06

ali pišite: info@tls.si

 

Za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in za analizo podatkov o obiskanosti naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Več informacij Strinjam se