Letalski transport je najhitrejša pot za reševanje težav v proizvodnjah po vsem svetu

Konec meseca marca 2021 je nesreča z 220.000 ton težko, zagozdeno tovorno ladjo Ever Given v Sueškem kanalu pokazala, kako hitro se lahko zgodi logistična nočna mora, zastoji v nabavni verigi pa vplivajo na procese v proizvodnjah širom po svetu, jih upočasnijo ali celo popolnoma zaustavijo.
 

Zgolj šest dni popolne zapore najbolj prometne trgovske morske poti, po kateri med Azijo in Evropo, dnevno potuje približno 12 % celotne svetovne trgovine, je ustavilo prevoz 9,6 milijarde dolarjev vrednega tovora vsak dan zapore (ali 400 milijonov dolarjev vsako uro). Skoraj enotedenska blokada prekopa je vplivala tudi na zvišanje cen nafte in povzročila zamudo pri dostavi tovora v pristaniščih po vsem svetu.

 

Lekcija z zaporo Sueškega prekopa je ustvarila priložnosti za letalski transport blaga

Letalski transport je v dneh zapore Sueškega kanala začasno prevzel prevoz kritičnega blaga in blaga, po katerem je veliko povpraševanja, saj je njegova prednost dostava v mnogo krajšem časovnem obdobju.
 

Povpraševanje po zamenjavi pomorskega transporta z letalskim se je v tem času močno povečalo, saj so skušali predvsem trgovci z blagom visokih vrednosti in proizvajalci avtomobilov, zaobiti pomorske zastoje. Ponudniki logističnih storitev ugotavljajo, da so v tem času svoje mesto v letalskem prevozu našli izdelki, kot so masažne kadi in sobna kolesa, ki do naročnikov prej nikoli niso pripotovali po zraku. Hkrati je bil opazen tudi porast uvoza osebne zaščitne opreme in testnih kompletov COVID, izdelanih v Aziji.
 

Hitri transport blaga po zraku je idealna rešitev za tudi različne proizvodnje po vsem svetu. Ker so zaradi tehničnih okvar včasih odvisne zgolj od enega samega rezervnega kosa za popravilo industrijskega stroja, jih rešuje prav hitrost letalskega transporta. Že v nekaj urah, najkasneje dneh, je manjkajoči del s pomočjo kargo transporta v tovarni, delo pa po popravilu nemoteno teče dalje.
 

Vendar dodatne težave na letalskem logističnem področju povzročajo še posledice ukrepov zoper širjenje virusa Covid-19. Mednarodna letalska tovorna zmogljivost ostaja kritično nizka, saj je pandemija prisilila letalske družbe, da prizemljijo velik del svojih flot, te pa običajno zagotavljajo več kot 50% prostora, ki se uporablja za globalni transport blaga. Logistični strokovnjaki so mnenja, da je razpoložljivega prostora za letala še vedno 15% manj kot v časih pred pandemijo.
 


Prednost letalskega transporta je sicer v tem, da zagotavlja veliko hitrejši prevoz kot ladje, vendar pa lahko prepelje precej manjšo količino blaga kot tovorna ladja. Boeing 747-400F, na primer, lahko prepelje največ 113.000 kg tovora, tovorna ladja kot je Ever Given, pa prevaža 200.000 ton tovora.
 

Kateri način prevoza blaga izbrati, je torej odvisno od količine blaga, časa, v katerem želimo, da blago pripotuje na cilj ter cene, ki smo jo transport pripravljeni odšteti.

 

Potrebujete strokoven nasvet glede transporta blaga?

Pokličite nas ali nam pišite:

+386 1 78 12 200

info@tls.si

 

Za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in za analizo podatkov o obiskanosti naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Več informacij Strinjam se