Pomorski transport blaga

Preden se blago odpravi na pot po morju do naročnika, so potrebne določene priprave, tako dokumentov, ki tovor spremljajo, kot sama priprava blaga na daljše potovanje.


Kako se začne?
V pomorskem prometu poznamo t.i. tenderje, razpise oziroma ponudbe dobavitelju za določen projekt, izdelek ali storitev. Tender pri pomorskem transportu vselej vsebuje predvidene stroške in časovni okvir izvedbe določene ponudbe. Da je zagotovljena poštena konkurenca med ponudniki, ima postopek zbiranja ponudb tenderjev tudi obvezna pravna določila.


Prednosti pomorskega prometa:
Prednosti ladijskega prevoza tovora so predvsem: možnost transporta najrazličnejših vrst tovora, raznolikost plovil in številčnost plovnih poti, nizke cene pomorskega tovornega transporta v primeru pošiljanja velikih količin tovora na oddaljene destinacije ob tem pa za pomorski tovorni promet velja za najvarnejšo oblika mednarodnega transporta, nudi tudi možnost prevoza nevarnih in vnetljivih snovi, ki jih druge oblike transporta prepovedujejo, ima nizke vzdrževalne stroške v primerjavi s cestnim ali železniškim transportom.


Kako pripraviti blago za pot po morju?
Ladijski oziroma kontejnerski prevozi tovora so najugodnejša rešitev za transport velikih količin tovora, ki pa ni časovno občutljivo. Tovorne ladje običajno prevažajo tovor na paletah, razsuti tovor, naložen v kontejnerje, ki jih lahko napolni en ali več pošiljateljev tovora. Danes je večina ladijskih transportnih kontejnerjev po svetu skladna z ISO standardi, prevladujejo 20' ter 40' kontejnerji. Zadnja leta so se na željo špediterjev in ladjarjev pojavili večji kontejnerji ali »Jumbo« kontejnerji. Želje po večjih kontejnerjih so običajno omejene na uporabo v ZDA, saj v Evropi in drugih celinah ožje ceste predstavljajo omejujoči dejavnik za njihovo uvedbo.


Povezava z notranjostjo

Ko tovor prispe v pristanišče, obstaja več različnih poti, kako ga prepeljati do naročnika ali v skladišče. Oskrbno verigo med pošiljateljem in prejemnikom zagotavljajo logistična podjetja s kopenskimi cestnimi prevozniki in intermodalnimi železniškimi operaterji. Kombinirani storitvi ROAD/SEA in TRAIN/SEA  vključujeta vse pristaniške in carinske storitve kot tudi dogovore z ladjarji in kopenskimi intermodalnimi prevozniki za varno in cenovno ugodno dostavo kontejnerjev do vrat naročnika. Široka paleta pogodbenih partnerjev logističnega podjetja je zagotovilo za hiter in varen transport kontejnerjev tudi po kopnem.


Pretovarjanje in skladiščenje
Tovor v skladiščih je potrebno po prevzemu pretovoriti iz enega vozila na drugo oziroma ga varno skladiščiti na primernem prostoru. Ob tem si v skladišču pomagajo z dvigali in viličarji, da je blago razloženo hitro in varno. Vso prejeto blago ob razkladu natančno pregledajo, tako zunanji videz blaga kot njegovo količino. Poleg raztovarjanja in pretovarjanja, se v skladišču dogajajo tudi drugi procesi: komisioniranje, razvrščanje, kompletiranje, pakiranje, prepakiranje, etiketiranje, embaliranje, štetje zalog in druga povezana dela.


Uvozno carinjenje
Uvozno carinjenje blaga v pomorskem prometu se carini po postopku 40 kar pomeni sprostitev blaga v prost promet za domačo uporabo ob plačilu carinskih dajatev, DDV-ja in drugih dajatev (kmetijske dajatve, trošarine, DMV). Če se pošiljka uvozno carini na ozemlju države, v katero je namenjena, se morajo ob sprostitvi v prost promet plačati vse dajatve, da lahko uvoznik prosto razpolaga z blagom. Če pa imajo pošiljke preferencialno poreklo, se lahko ocarinijo po znižani stopnji – stopnji prosto. To pomeni, da ni potrebno plačati carinskih dajatev, ampak se ob uvozu poravna samo DDV. Preferencialno poreklo se lahko dokazuje na različne načine: z obrazcem EUR.1, z izjavo izvoznika na fakturi ali z izjavo pooblaščenega izvoznika na fakturi.


Vas zanima več?
Podjetje TL Sirk
je član največjih svetovnih logističnih zvez in partner mnogih svetovnih ladjarjev. Organizirajo tako ladijski prevoz FCL in LCL, kot tudi hlajenih zabojnikov in razsutega tovora. Za stranke uredijo prevoz zabojnika po morju iz ali do vseh svetovnih luških destinacij, vse izvozne oziroma uvozne carinske postopke, prevoz zabojnika po cesti do končne destinacije ali do skladišča, kjer nudijo tudi vse druge skladiščne storitve.


T.L.Sirk d.o.o.
Cesta dveh cesarjev 393,
SI-1000 Ljubljana


+386 1 78 12 200

info@tls.si

 

Za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in za analizo podatkov o obiskanosti naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Več informacij Strinjam se